یوگای صبحگاهی چه کمکی به من می کند ؟

یوگای صبحگاهی چه کمکی به من می کند ؟ زمان تقریبی مطالعه : ۱ دقیقه

پنج سودمندی یوگای صبحگاهی : باید اعتراف کنم من اهل صبح بیدار شدن نیستم, چه برسد به  صبح خیلی زود و سحرخیزی. من اگر دلیل خاصی برای بیش از حد زود بلند شدن نداشته باشمواقعاً بیدار نمی‌شوم, بنابراین از من نخواهید که صبح خیلی زود بدوم چون واقعاً برایم کار سختی به حساب می‌آید ولی چیزی که به من انگیزه لازم برای بیدار شدن را می‌دهد و من را کاملا متعهد به انجام دادن آن می‌کند, اجرای یک توالی ملایم یوگا است. ممکن است چند روز طول بکشد تا برایتان روی روال بیفتد, ولی فوراً متوجه مزایای بسیار آن خواهید شد. حتی بعد از چند روزصبح‌هایی که تمرین را از دست می‌دهید چه حالی خواهید داشت! آزمایش کنید

بنابراین با توجه به تجربه شخصی من آن چه از شاگردانم شنیده‌امپنج مزیت برتر تمرین یوگای صبحگاهی را ارائه می‌دهم, که البته بر روی آن‌ها تحقیق نیز کرده‌ام. به یاد داشته باشید که زمان یوگای صبحگاهی تا حدودی به روال برخاستن هر روزه خود شما بستگی دارد

پنج مزیت برتر تمرین یوگای صبحگاهی

۱- تمرکز بهتری در طول روز پیش رو خواهید داشت

می‌توانید روند بیداری خود را با خالی کردن ذهن از طریق مراقبه‌ای کوتاه آغاز کنید. سپس شما آماده خواهید بود تا بر روی یک تعادل ساده بر روی یک پا تمرکز کنید. به عنوان مثال وضعیت درخت …. و مجبور خواهید شد که این تمرکز را حفظ کنید. این کار شما را به اجبار از خواب بیدار می‌کند و مغز شما پیش از هر زمان دیگری آماده خواهد شد تا بر روی کارهای روز پیش رو متمرکز شود

۲- سطح انرژی شما تقویت خواهد شد

حرکت بدن شما به طور پیش فرض موجب حرکت سلول‌ها می‌شود و در نتیجه اکسیژن رسانی سلول‌ها را درگیر می‌کندهنگامی که سلول‌های شما اکسیژن موجود در بین آن‌ها را تجدید می‌کنند, تمان بدن شما نیز زنده می‌شوداین یک فرآیند ساده و از نظر علمی اثبات شده است. انجام چند سیکل سلام بر خورشید می‌تواند این امکان را برای بدن فراهم کمد. به همین دلیل نام ” سلام بر خورشید ” به درستی  برای این سیکل انتخاب شده است. آوردن سر, بازوها و گاها جاهایی که باقی روز معمولاً قرار نمی‌ گیرند,  روالی بسیار پر انرژی برای شروع روز است و بلافاصله احساس شادابی, سبکی و هوشیاری در تمام سیستم جریان می‌یابد

۳– سطح استرس کاهش می‌یابد

با اکسیژن رسانی بیشتر سلول‌ها و همچنین تمرکزی دقیق‌تر بر روز پیش روبه طور خودکار آرامش بیشتری توسط مغز القا خواهد شدبابت جلسه مهمی که با رئیس هماهنگ شده مضطرب نخواهید بوددقیقاً می دانید که برای خلق روز موفق دیگری چه کاری باید بکنید و …. این امر به این دلیل است که سطح  استرس شما پایین‌تر آمده و قادر خواهید بود با رویکردی مثبت‌تر با روز پیش رو مواجه شوید

این مطلب را از دست ندهید :
فواید یوگا چیست؟ آیا برای سلامتی مفید است؟

۴-می‌توانید کمی بیشتر بخورید

کسانی که مانند من به غذا اهمیت می‌دهند بابت این موضوع از یوگا قدردانی ویژه ای خواهند کرد. همه ما می دانیم که ورزش کردن می‌تواند در کاهش وزن بسیار مؤثر باشد, صرف روزانه ۲۰ تا ۳۰ دقیقه در حرکات ” سگ سرپایین ” ” خط‌کش ” و ” جنگجوی ۲ ” باعث افزایش سوخت و ساز بدن, بهبود هضم و کار کرد سیستم گوارشی می‌شود. بنابراین می‌توانید بدون احساس گناه دسر کوچکی نیز در روز بگنجانید و البته به نوع آن توجه کنید , چرا که این بدن شماست. و باید طوری با آن رفتار کنید که شایسته آن است

۵- خوش فرم شوید

نه تنها می‌توانید از چند کالری اضافی لذت ببرید, بلکه بدن شما تغییر فرمی محسوس به سمت بهتر شدن خواهد داشت. بازوهای شما مشخص‌تر خواهد شد, پشت شما قوی‌تر می‌شود و پاهای شما در آن شلوار جین تنگ حتی کشیده‌تر به نظر می‌رسند. من قول نمی‌دهم ظرف یک ماه چهار سایز کاهش یابد, اما به خودتان فرصتی بدهید تا شما (و اطرافیان تان) متوجه تغییراتی مثبت شوید. به یادداشه باشید که برای تمرین یوگای صبحگاهی, مجبور نیستید ساعت ۶ صبح پیاده روی کنید یا تمام راه را پیاده تا استودیوی مورد علاقه خود بپیمایید! شما می‌توانید تمام این کارها را حتی به راحتی در خانه انجام دهید. تمام آنچه شما نیاز دارید یک تشک یوگا و یک مرجع مطمئن است. از طرف دیگرحتی یک روال ساده نیز می تواند بسیار مؤثر باشدشاواسانا, پیچش ستون فقراتدم و بازدم گربه – گاوسه سیکل سلام بر خورشید, البته با آگاهی کامل, شروع مناسبی برای یوگای صبحگاهی خواهد بود

این مطلب چطور بود؟
[Total: ۳ Average: ۵]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *