علم عصب شناسی چگونه از طریق یوگا به سلامت روانی کمک میکند زمان تقریبی مطالعه : 1 دقیقه

علم عصب شناسی چگونه از طریق یوگا به سلامت روانی کمک میکند: من مدت‌هاست, در مورد اینکه یوگا چگونه بر مبانی عصب شناسی تأثیر می‌گذارد, فکر کرده, خوانده و تدریس کرده‌ام. بنابراین زمانی که یکی شاگردانم مقاله‌ای را که به تازگی منتشر شده و در آن یک مدل جامع از مکانیسم‌های خود تنظیم گر یوگا داده شده است را به من نشان داد, بیش‌ ازحد هیجان زده شده و به هم ریختم, ضربان قلبم افزایش پیدا کرد, کف دستانم عرق کرد , بی خواب شدن و مردمک چشمم گشاد شد! بسیار مهیج است. چند سال زمان می‌برد که تمام این مطلب را تجزیه و تحلیل کنم, به همین دلیل تصمیم گرفتم بلاگ کوتاه تنها مسائل اصلی را پوشش دهم

مورد جذاب و مورد علاقه مند این بود که به یوگا بسیار فراتر از مدل‌های قبلی, که غالبا شامل وضعیت آساناها و تنفس بودند, نگریسته بود و یوگا را همراه با اخلاق, مدیتیشن, وضعیت حرکات و نحوه تنفس تعریف کرده بود. این فوق العاده است

علم عصب شناسی چگونه از طریق یوگا به سلامت روانی کمک میکند :
تغییرات مغزی مرتبط با تمرین یوگا
با استفاده از MRI خاص و کاربردی دانشمندان توانسته‌اند تغییرات مغزی مرتبط با تمرین را اندازه گیری کنند. تحقیقی بنیادین در این رابطه توسط ریچارد دیویدسون, محقق مشهور, در دهه اول ۲۰۰۰ میلادی در دانشگاه ویسکانسین انجام شد. تحقیقاً دوید سون نشان داد کسانی که مدیتیشن می‌کنند, قشر پیشانی ضخیم‌تری دارند که این ضخامت بیشتر به ظرفیت بالاتری برای مهار رفتار, افکار و کارهایش ارتباط دارد و به طور کلی در سلامت عمومی و سلامت روان مؤثر و بسیار مفید است

به دنبال آن بسیاری تحقیقات دیگر نیز صورت گرفت. به عنوان مثال در تحقیقی که سارا لازار بر روی آن کار کرد, تعدادی از افراد که تاکنون مدیتیشن انجام نداده بودند, انتخاب شدند و تحت آموزش تکنیک‌های مراقبه قرار گرفتند. پس از تنها دو هفته, نتیجه شگفت انگیز بود. مغز دچار تغییر شده بود. پس تنها کسانی که به طور حرفه ای و چهل ساعت در هفته مراقبت می‌کنند نیستند که از مزایای آن بهره می‌گیرند

چگونگی کمک یوگا به ما در تنظیم کردن خودمان
تیم گارد در بوستون به همراه تیمی از محققان از سراسر کشور, الگویی را در مورد چگونگی کمک یوگا به ما در تنظیم کردن خودمان ارائه داد. بله, یک مدل! می دانم بسیار هیجان انگیز است. بنابراین شما واقعا می توانید چند مفهوم اصلی و پیامدهای عمیق یوگا بر سلامت روان را درک کنید. من میخواهم این مسئله را برای کسانی که واقعا می خواهند به بهود وضعیت بسیار ترسناک سلامت روانی در یک جامعه و در سطح جهانی کمک کنند باز کنم ( آیا میدانید سازمان بهداشت جهانی افسردگی را درمیان ۱۰ علت اصلی بیماری در جهان در رتبه چهارم قرار داده است ؟)

این مطلب را از دست ندهید :
تمرینات کاردیو یا تمرینات قدرتی ؟

TOP Down اساساً به معنای استفاده از سطوح بالاتر مغز برای کمک به خود کنترلی است که بسیاری از این ها از قشر جلوی مغز یا همان کورتکس سرچشمه می‌گیرد. شبکه کنترل, شبکه‌ای در مغز است که موجب حس خود آگاهی در افراد می‌شود. این شبکه آنچه را که در حال وقوع است کشف و پاسخ‌ها و واکنش‌های نامناسب را مهار می‌کند.

بیایید فرض کنیم که مادری تازه دوش گرفته, کودک نوپای خود را در حالتی پیدا می‌کند که به طور مشکوکی در حال جویدن یک تکه مداد رنگی نشسته است و متوجه می‌شود که بر دیوارهای تازه نقاشی شده اتاق هنرنمایی کرده است. مغز میانی او ممکن است بخواهد بر سر کودک فریاد بکشد و شاید هم بدتر! اما fpcn به ارزیابی اوضاع می پردازد, به یاد می آورد که او تنها بچه دو ساله است. دهانش را تمیز می‌کند, از دیوار یک عکس می اندازد واو را به سمت فعالیت‌های هنری مناسب هدایت می‌کند و احتمالا دنبال یک یک قرص سردرد در بالای یخچال می‌گردد! این یک پروسه خود کنترلی TOP DOWN است. (اگرچه جالب است که ما نمی‌توانیم بین این کل و جامعیت تقسیم بندی قائل شویم. روند حرکت بدن, تمیز کردن چیزها, گرفتن عکس یا ختی قرص برداشتن همگی به خوبی از یک روند خود کنترلی تبعیت کرده‌اند)
یک شبکه به هم پیوسته, یک شبکه جامع مرکزی, دقت و توجه و حواس را پشتیبانی و تقویت می‌کند و نیروی حافظه ر ا در راستایی هدایت می‌کند که به رفتار ما در جهت رسیدن به هدف کمک کند و یا هنگام انحراف به بازبینی خود بپردازد. بنابراین الآن من مشغول نوشتن این مقاله هستم, ولی گاهی مجبورم به سایت‌هایی بروم و چیزی را در مقاله ای پیدا کنم یا در ویکی‌پدیا بگردم. در حالی که آنجا هستم فقط سری هم به فیسبوک می‌زنم و اوه, چه ویدیوی جالبی, گربه‌ای بر روی یک تمساح در حال ضربه زدن به پای یک گنجشک است…. یک دقیقه صبر کن داشتم چه کاری می‌کردم؟ اوه اوه بله باید این مقاله را تمام کنم…. متوجه شدید؟ رسانه‌های اجتماعی دوست دارند کار این شبکه به هم پیوسته را به چالش بکشند

بالاخه اینکه , ایک شبکه تشخیص اخلاقی از ایجاد انگیزه ها , قصد و نیت و کارهای خوبی که برای خود و دیگران انجام می دهیم حمایت میکند به نظر می رسد این درست مانند یاما و نیاما باشد . بله اخلاق پایه و اساس یوگا است . به همین دلیل تحقیقات دانشگاهی بسیاری انجام شده که اخلاق را به نتایج سلامت روحی و جسمی بهتر پیوند می دهد . این نوعی ابزار قدرتمند خود کنترلی است

این مطلب را از دست ندهید :
با تمرینات خانگی، باشگاه را به منزل بیاورید

بنابراین این خلاصه‌ای از فرآیندهای TOP DOWN است که به ما در تنظیم و کنترل خود کمک می‌کند. تحقیقات نشان داده که چگونه یوگا با روش‌های واقعاً شگفت انگیز و مثبتی بر این شبکه‌ها تأثیر گذار است

این مطلب چطور بود؟
[Total: 2 Average: 5]
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
ads | فروش ویژه محصولات ورزشی | خرید عمده محصولات ورزشی | تيشرت ورزشی | سبز اسپرت

 
 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *